Coaching innerlijke Criticus

De Innerlijke Criticus voorbij

Lichtvoetig Open Onderzoek

Wil je losser komen van de innerlijke Criticus of Perfectionist?

Loop je tegen een blokkade aan in je vrije expressie?

Verlang je helderheid over een thema?

Heb je behoefte contact te maken met je innerlijke Mentor?

Wil je het contact herstellen of verdiepen met je gevoel?

 

 

 


 

Van Zelfkritiek naar Zelfcompassie

en onbevangen Zijn

In een sessie van 1,5 uur onderzoek je de dynamiek van je innerlijke – soms tegenstrijdige – stemmen.

Allereerst begeleid ik je naar de plaats in jezelf waar ontspanning en ruimte is.

Je zet een intentie voor de sessie en brengt de thematiek in die je wilt onderzoeken.

In de sessies help ik je verbinding te maken met lichtvoetigheid, je levensenergie en vrije stroom maar ook de positie van de innerlijke Waarnemer te versterken.

Je laat de impulsen en stemmen die opkomen aan het woord en laat je ervaring zich van moment tot moment ontvouwen. Door in en uit je ervaring te stappen en te reflecteren op wat er gebeurt word je je bewust van de keuzes die je in het NU hebt.

Zo word je je ervarend gewaar van de dynamiek van je innerlijk en vrijer van de greep van dominante innerlijke figuren.

Transformeer je innerlijke Criticus
Coaching trajecten van zelfkritiek naar zelfcompassie.

 

 

 

 

 

 

 

 


Coaching innerlijke criticus

Werkvormen

 
Alle werkvormen honoreren de vrije stroom, de intelligentie van het lichaam en het besef dat onze ware aard zich ontvouwt op een voor ieder unieke manier.

Mindfulness

Mindfulness biedt je de bedding om helder van geest, direct en ongekleurd naar je eigen ervaringen te kijken. Het leidt tot een intuïtief begrijpen van wie, wat en hoe je bent.

Centraal staat het ontwikkelen van aandachtig zijn. Aandachtig zijn zonder te oordelen, zonder te analyseren, zonder verwachtingen. Het leert je de gekleurde bril af te zetten en de dingen te zien zoals ze werkelijk zijn.

Op een eenvoudige manier oefen je in direct waarnemen. Gedachten en gevoelens, die je leven misschien vaak bepalen, ga je meer en meer opmerken. Daardoor kan er ruimte ontstaan in jezelf.

Bij Being Moved werk ik met diverse vormen van beoefening, zoals onder meer de body scan, de ademruimte, stilzitten en meer.

 

"Mindfulness is the gentle effort to be continuously present with experience.
Mindfulness means paying attention in a particular way;

On purpose,
in the present moment, and
nonjudgmentally".
~ Jon Kabat-Zinn

 

Sensing

Sensory awareness is een mindfulness practice waarmee je je verbind met je innerlijke intelligentie en vitaliteit. Je zintuigen vormen de ingang tot meer openheid en levendigheid.

Door de directe focus te richten op een specifiek zintuiglijk aspect van je lichaam of de uiterlijke of innerlijke omgeving ga je ervaren welke sensaties in  en om je aanwezig zijn. Sensing helpt je je dieper contact te maken met de natuurlijke reacties in je lichaam en in jezelf te zakken.

Via je zintuigen, via voelen, zien, horen en luisteren, proeven en ruiken kun je je directe lijfelijke, energetische waarneming training. Die helder en direct is. Deze beoefening leidt naar een diepe fysiek beleefde Embodied Presence.

 

"The basis of this work is to awaken and support the capacity within each person to be present
and responsive to what is needed within ourselves, in our relationships
and in our environment, and to contribute to a more connected and caring world".
~Charlotte Selver

Voelend bewegen

Vanuit mijn achtergrond (mime en dansimprovisatie) bied ik je oefeningen om in je lijf te komen en het plezier te ervaren van beweging.

  • een luisterende en voelende houding
  • meebewegen met wat zich aandient
  • gronden
  • energy release
  • verbinden met levenskracht en plezier

"Focusing is the process of listening to your body in a gentle, accepting way and hearing the messages your inner self is sending you.

This process honors the wisdom and subtle level of knowing that speaks to you through your body".

~ Ann Weiser Cornell
 

Er zijn 6 stappen in een Focusing proces:

  1. Innerlijk ruimte maken: een houding van bewuste aandacht aannemen.
  2. De ‘Felt Sense’ bemerken: iets opmerken in je lijf.
  3. Een handvat zoeken: welk woord, beeld of sensatie past bij die ‘felt sense’.
  4. Resoneren: je toetst of dat wat opkomt past voor die ‘felt sense’.
  5. Vragen stellen/het erbij zijn: het proces ontvouwt zich.
  6. De verandering in ontvangst nemen.

boek over Focusen van Eugene Gendlin

Voice Dialogue helpt je in contact te komen met de innerlijke ‘ikken’ in jezelf.

Het is een methode die je uitnodigt om vrijuit met deze ikken in gesprek te gaan en hun unieke innerlijke leefwereld te leren kennen.

Dit doe je vanuit de positie van de innerlijke Waarnemer zodat iedere stem in zijn of haar eigen energie zich mag laten zien.

Zo verruim je het beeld van jezelf en kan je volle potentie tot wasdom komen.

Inquiry is een vorm van zelfonderzoek.

De vorm waarmee ik werk tijdens coaching is een uitgewerkte gedetailleerde methode ontwikkeld door A.H. Almaas. 

Voor een afgebakende tijdsperiode, zeg 15 minuten, keer je je aandacht naar binnen en onderzoekt vanuit open gewaarzijn wat in je bewustzijn opkomt. Dat kan aan de hand van een vraag of thema maar ook open onderzoek zijn.

Je benoemt lichamelijke sensaties, gedachten, waarnemingen zonder ze weg te duwen of te willen veranderen. Je erkent wat is en laat ontvouwen wat zich wil laten zien.


 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kennismaking: 30 minuten

Je bent van harte uitgenodigd om vrijblijvend contact op te nemen voor een gratis 30 minuten gesprek via skype of telefoon.

In dit gesprek kijken we samen wat de kern is van je vraag, of we een match hebben en wat ik voor je zou kunnen betekenen.

Interesse?

Neem hier contact op.

 


Praktisch

Duur sessie: 1,5 uur

Bijdrage:
Losse sessie 110 euro, excl. 21 % btw
Traject van 4 sessies 425 euro

 


Alvast een sessie afspreken?

Maak een afspraak in mijn online agenda.
En betaal via de button hieronder.

Boek je losse sessie

 

Ik neem zo snel mogelijk contact met je op
om een datum af te spreken.

 

 

 

GRATIS ~ ebook
Omarm je innerlijke Criticus

Een compassievolle en lichtvoetige manier om zelfkritiek te verzachten, te begrijpen en om te buigen.