Coaching

van zelfkritiek naar zelfcompassie

Lichtvoetig Open Onderzoek

Wil je losser komen van de innerlijke Criticus of Perfectionist?

Loop je aan tegen een blokkade in de vrije expressie van wie je bent?

Vind je het moeilijk om uit te komen voor je eigen mening of waarheid?

Is het als kunstenaar, performer, trainer of coach nooit goed genoeg en lijd je daar onder?

Ben je nieuwsgierig naar open onderzoek en/of Voice Dialogue en spreekt het je aan om nieuwe perspectieven op jezelf te exploreren?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Kom uit de greep van

je innerlijke Criticus

leer onbevangen Zijn met wat Is

 

Als de innerlijke Criticus de overhand heeft kan het zijn dat je het contact kwijt raakt met je gevoel, je verlangens en behoeften. Of een ondermijnende faalangst ontwikkelt omdat wat je doet in de ogen van de Criticus nooit ‘goed genoeg’ is.

In de 1:1 sessies help ik je verbinding te maken met je lichtvoetigheid, levensenergie en vrije stroom. en begeleid ik je naar een verruimde, nieuwe visie op jezelf.

Met de inspirerende en verruimende methode Voice Dialogue als basis onderzoek je de dynamiek van je innerlijke – soms tegenstrijdige – stemmen, waar de innerlijke Criticus er één van is. Je versterkt de positie van de innerlijke Waarnemer en maakt contact met je innerlijke Mentor.

Naast VD gebruik ik  ondersteunende werkvormen die je helpen de plaats in jezelf te vinden waar ontspanning, mildheid, helderheid en ruimte is.

Transformeer je innerlijke Criticus
Coaching trajecten van zelfkritiek naar zelfcompassie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Werkvormen

Alle werkvormen honoreren de vrije stroom, de intelligentie van het lichaam en
het besef dat onze ware aard zich in het moment ontvouwt op een voor ieder unieke manier.

Voice Dialogue helpt je in contact te komen met de innerlijke ‘ikken’ in jezelf.

Deze methode nodigt je uit om vrijuit met deze ikken in gesprek te gaan en hun unieke energie en innerlijke leefwereld te leren kennen.

Je gaat in gesprek met iedere stem in zijn of haar eigen energie en maakt contact met de beleving en wijsheid van dit deel in jou. Om daarnaast delen die tegenstrijdig te zijn naast elkaar te laten bestaan in plaats van elkaar te overschaduwen.

Zo verruim je het beeld van jezelf en kan je volle potentie tot wasdom komen en de innerlijke delen geïntegreerd worden in je persoonlijkheid.

Je versterkt de positie van het bewuste Ego en verruimt je bewust-zijn door de training van je innerlijke Waarnemer.

Het boek 'Ik en mijn Ikken' is een aanrader

Mindfulness

Mindfulness biedt je de bedding om helder van geest, direct en ongekleurd naar je eigen ervaringen te kijken. Het leidt tot een intuïtief begrijpen van wie, wat en hoe je bent.

Centraal staat het ontwikkelen van aandachtig zijn. Aandachtig zijn zonder te oordelen, zonder te analyseren, zonder verwachtingen. Het leert je de gekleurde bril af te zetten en de dingen te zien zoals ze werkelijk zijn.

Op een eenvoudige manier oefen je in direct waarnemen. Gedachten en gevoelens, die je leven misschien vaak bepalen, ga je meer en meer opmerken. Daardoor kan er ruimte ontstaan in jezelf.

Bij Being Moved werk ik met diverse vormen van beoefening, zoals onder meer de body scan, de ademruimte, stilzitten en meer.

"Mindfulness is the gentle effort to be continuously present with experience.
Mindfulness means paying attention in a particular way;

On purpose,
in the present moment, and
nonjudgmentally".
~ Jon Kabat-Zinn

Voelend bewegen

Vanuit mijn achtergrond (mime en dansimprovisatie) bied ik je oefeningen om in je lijf te komen en het plezier te ervaren van beweging.

  • een luisterende en voelende houding
  • meebewegen met wat zich aandient
  • gronden
  • energy release
  • verbinden met levenskracht en plezier

"Focusing is the process of listening to your body in a gentle, accepting way and hearing the messages your inner self is sending you.

This process honors the wisdom and subtle level of knowing that speaks to you through your body".

~ Ann Weiser Cornell

Er zijn 6 stappen in een Focusing proces:

  1. Innerlijk ruimte maken: een houding van bewuste aandacht aannemen.
  2. De ‘Felt Sense’ bemerken: iets opmerken in je lijf.
  3. Een handvat zoeken: welk woord, beeld of sensatie past bij die ‘felt sense’.
  4. Resoneren: je toetst of dat wat opkomt past voor die ‘felt sense’.
  5. Vragen stellen/het erbij zijn: het proces ontvouwt zich.
  6. De verandering in ontvangst nemen.

boek over Focusen van Eugene Gendlin

Inquiry is een vorm van zelfonderzoek.

De vorm waarmee ik werk tijdens coaching is een uitgewerkte gedetailleerde methode ontwikkeld door A.H. Almaas. 

Voor een afgebakende tijdsperiode, zeg 15 minuten, keer je je aandacht naar binnen en onderzoekt vanuit open gewaarzijn wat in je bewustzijn opkomt. Dat kan aan de hand van een vraag of thema maar ook open onderzoek zijn.

Je benoemt lichamelijke sensaties, gedachten, waarnemingen zonder ze weg te duwen of te willen veranderen. Je erkent wat is en laat ontvouwen wat zich wil laten zien.

Sensing

Sensory awareness is een mindfulness practice waarmee je je verbind met je innerlijke intelligentie en vitaliteit. Je zintuigen vormen de ingang tot meer openheid en levendigheid.

Door de directe focus te richten op een specifiek zintuiglijk aspect van je lichaam of de uiterlijke of innerlijke omgeving ga je ervaren welke sensaties in  en om je aanwezig zijn. Sensing helpt je je dieper contact te maken met de natuurlijke reacties in je lichaam en in jezelf te zakken.

Via je zintuigen, via voelen, zien, horen en luisteren, proeven en ruiken kun je je directe lijfelijke, energetische waarneming training. Die helder en direct is. Deze beoefening leidt naar een diepe fysiek beleefde Embodied Presence.

"The basis of this work is to awaken and support the capacity within each person to be present
and responsive to what is needed within ourselves, in our relationships
and in our environment, and to contribute to a more connected and caring world".
~Charlotte Selver

 

 

 


Kennismaking: 30 minuten

Je bent van harte uitgenodigd om vrijblijvend contact op te nemen voor een gratis 30 minuten gesprek via skype of telefoon.

In dit gesprek kijken we samen wat de kern is van je vraag, of we een match hebben en wat ik voor je zou kunnen betekenen.

Een losse sessie is ook mogelijk

Prefereer je een live ontmoeting? Een losse sessie kan eveneens. Daarvoor reken ik het normale tarief. Zie voor prijzen iets verderop.

Interesse?

Neem hier contact op.


 

Coaching innerlijke criticus

Het globale verloop van een sessie

We beginnen en eindigen de sessie met een meditatie en moment van stilte om contact te maken met het hier en nu en je lichaam. Je zet een intentie voor de sessie en brengt de thematiek in die je wilt onderzoeken.

>We openen het (speel)veld van mogelijkheden en maken kennis met de Waarnemer. Op een kloppend moment vraag ik je het veld te betreden en onderzoeken we welke innerlijke stemmen of subpersonen opkomen of aanwezig zijn. Vervolgens plaats je deze in de ruimte en laat je ervaring zich van moment tot moment ontvouwen.

Ik faciliteer, begeleid en spiegel je om de impulsen en stemmen die opkomen aan het woord te laten en te ervaren. Maar vooral ook om je in en uit je ervaring te laten stappen om te reflecteren op wat er gebeurt. Zo word je je bewust word van de keuzes die je in het NU hebt, ervarend gewaar van de dynamiek van je innerlijk en vrijer van de greep van dominante innerlijke figuren.


Praktisch

Duur sessie: 1,5 – 2 uur

Kosten:
Losse sessie 120 euro

Een traject is meestal 6 sessies
bijdrage: 697,-

Bedragen zijn voor
particulieren incl. 21 % btw, zzp /zakelijk excl. 21 % btw

Betalen in termijnen is mogelijk

 

 


Een afspraak maken?

Maak een afspraak in mijn online agenda.
En betaal via de button hieronder.

Boek je losse sessie

 

Ik neem zo snel mogelijk contact met je op
om een datum af te spreken.

 

 

 

GRATIS ~ ebook
Omarm je innerlijke Criticus

Een compassievolle en lichtvoetige manier om zelfkritiek te verzachten, te begrijpen en om te buigen.